My country is the World. My religion is to be Human.

Prva stanica na Tajlandu – ostrvo Phuket

Za vas koji ne znate, Tajland je monarhija, i dalje imaju kraljevinu. Juče, 5. decembra, kralj je napunio 88. godina i tom prilikom su mu organizovali ogromnu biciklijadu. Svi su nosili majice Bike for Dad, imaju veb sajt za tu manifestaciju www.bikefordad2015.com

king_thumbSlika kralja uzeta sa linka.

95% Thai ljudi su budisti. Budizam nije religija već način života koji oblikuje ljude tako da se okreću ka prirodi i svojoj psihi. Neverovatno je koliko su tajlandjani nasmejani, srećni i zadovoljni onim što imaju. Svi vam se osmehuju bez razloga i to je baš veliko osveženje.

Ono što mi je bilo smešno u Aziji pa i na Tajlandu su kreme za izbeljivanje kože. Kako se naše devojke mažu kremama za potamnjivanje, tako se devojke iz Azije mažu kremom od puža jer žele da budu bele. Iako imaju divne peskovite plaže, nikada nećete videti lokalca da se kupa između 10 i 18h jer ne žele da se izlažu Suncu.

snail whiteReklama za preparat za izbeljivanje kože

Moja prva stanica nakon Malezije je bilo ostrvo na Tajlandu – Phuket. Tu sam odsela u kući porodice koja uči siromašnu decu engleski. Ne rade ništa jer imaju ušteđevinu od koje mogu lepo da žice. Ne naplaćuju časove engleskog već to rade iz ljubavi. Nešto više o ovome u drugom postu.

Prvi utisak sa ulica Phuketa mi je bio njihov problem koji imaju sa električnim žicama. Nisu od početka ukopavali ove žice, samo su ih kačili na bandere i sada to liči na haos. Na jednoj banderi i po 50 i više priključaka tako stoji na otvorenom. Na većini mesta su žice spale toliko nisko da ih i psi mogu dohvatiti. Malo sam se plašila da prolazim pored tih žica.

n3PEA-1Slika uzeta sa ovog linka.

Dve glavne plaže na Phuketu su Phatong i Karon. Phatong je okrenut izlascima i omladini a Karon je mirnija plaža. Na turističkim mestima poput Phatong plaže, Tajland je dobio drugačiji oblik, neprirodan i usiljen. Nažalost, tako je svuda gde ima turista.

Na turističkim mestima je u mnogome razvijen sex turizam. Na sve strane možete videti devojke i ladyboy-eve (kako ih tamo zovu) koji nude masaže i propratne usluge. U barovima i kafićima možete videti lokalne devojke koje same piju piće, čekaju da im neko od stranaca priđe, ponudi piće, započne konverzaciju i onda one ponude cenu. U restoranima možete videti stariju gospodu kako sedi i večera sa mlađim lokalnim devojkama, drže se za ruke i šetaju ulicama. Patong plaža ima jednu ulicu koja je preobukirana momcima koji su obučeni u žene, ženama koje nude svoje telo, promovišu barove i ostale zabavne materijale. Ovo mi je baš pokvarilo utisak, ali srećom na Karon plaži ovoga nije bilo u toj meri. Čim se malo odaljite od turista, odmah je sve drugačje i utisak se menja.

iStock_000017412245_ladyboy_610x400Ladyboy slika uzeta sa linka.

slikaSlika lokalnih devojaka uzeta sa linka.

Gde god da sam bila, imala sam osećaj da se ne trude da ti prodaju. Ponude ti jednom, ako kažeš ne onda odustaju. Ponekad će te pitati How much. To znači da su spremni da se cenkaju. Prvu cenu koju predložite a da ulazi u njihov cenovni rang, prodaće vam. Nema tu nekog komplikovanog cenkanja.

Pre neki dan sam bila na plaži i jedan dekica je prodavao pletene ležaljke. Kada sam ga pitala koliko koštaju, on je odgovorio 600 baht što je 15 EUR. Inače se kreću oko 1200 bahta. Htedoh da kupim jednu i kada sam pogledala u novčanik, imala sam samo 450 bahta. Rekao mi je ok ok i onda je pokazao rukom na usta i uperio prstom u mene. Želeo je da me pita da li ću imati para da jedem ako mu dam poslednjih 450 bahta iz novčanika. Iako ne govori engleski, ispričala sam se sa njim. Ima sina i ćerku koji studiraju u Bangkoku, žena plete ležaljke a on ih prodaje po plaži. Dirnulo me je to što se prvo interesuje za mene kao osobu, da li ću imati da jedem pa tek onda uzima pare za sebe.

dekicaDekica koji mi je prodao ležaljku

Kada budem otišla sa Tajlanda, mnogo će mi nedostajati njihovo tropsko voće. Svaki dan pravim sebi voćne šejkove. Ponekad mi to zameni obrok. Ne samo da imaju voće koje mi u Srbiji nemamo, već im i ono voće koje mi imamo ima drugačiji ukus. Na Phuketu sam prvi put osetila kakav ukus banana treba da ima. Sladunjav mlečni ukus sa svilekastom teksturom. Imaju više vrsta banana. Na Phuketu sam prvi put videla kako raste ananas. Nisam znala da je jedan ananas jedno drvo i da on zapravo raste naopačke.

ananasFarma ananasa

Ako želite da se krećete efikasno na Phuketu, bilo bi super da iznajmite skuter ili motor. Pristupačno je i svi to rade. Međutim, zato što ima toliko motora, i nesreće su česte. Skoro svaki dan sam videla nesreće manje i veće.

Budizam se u nekim mestima pomešao sa lokalnim običajima i dobio drugačiji oblik. Npr, imaju boginju prosperiteta, veruju da će im ona doneti mušterije i pospešiti biznis. Zanimljivo je to što veruju da ova boginja voli crveno slatko piće. Iz tog razloga, svaka radnja ima otvorenu crvenu fantu sa cevčicom koja predstavlja počast boginji. Dakle, crvena fanta se prodaje samo zbog ove boginje. Nisam videla da iko ikada pije ovaj sok.

crvena fanta

Tajland je jako jeftin, jeftiniji od Srbije. Za manje od 50 RSD možete kupiti obrok na ulici! Kretala sam se po njihovim lokalnim pijacama i mestima gde nema turista tako da sam uvek mogla da nalazim i po tri puta jeftinije stvari nego ostali.